02 April 2009

DeMam CaMpaK..

Semalam aku tak sedar handphone aku ada miskol..Lorr mak ghupenye..Aku pun kol balik..mak tersalah tekan nk kol abg pyan (abg sulong) terdail nombor aku lak..aku tanya nape mcm ade poblem aje?
Mak aku pun citer la pagi td mak nk mandikan Kamelia, kak ipo aku pegang dia, kak ipo kate mak badan dia dh banyak ruam la..bila mak aku nengok ni bukan ruam ni,campak ni..apa lagi nurse datang umah..Bila nurse dtg cek betul la kene demam campak
Alahai ciannye...kecik2 dh kene demam campak..ni kene demam campak keladi (halus).Tapi alhamdulilah..Kamelia ni tak merengek diam aje..kuat semangat..Nurse suh bawak kat kecemasan hospital melaka. Bibir Kamelia kering je..bila mak bagi air masak minum smp habis..bile nenen tak mau..
Mase kat kecemasan punyerla ramai orang..tapi mak aku ni pandai merayu rayu kat nurse sane tgklah cian cucu saya baru 5 ari dah kene demam campak.Pastu terus nurse tuh cek suhu kamelia...Bila dapat result..39.9 darjah ..fuihhhh panas tuh...bahaya ni makcik...teruslah Kamelia dibawa ke nursery tempat penjagaan rapi bayi..dekat ngn bilik bersalin n ICU.Tapi hanya parent je leh masuk..
Kemelia ni kene cucuk pun wat bodo je tak nangis..masuk air pun tak nangis..cian tangan kene cucuk masuk air..betulla baby ni memang kuat..apela kak ipo aku ni makan..kebal tol anak dia..kalo budak lain dh lame melalak...huahuahuaaaa....
Tapi aku datang gak kt Hospital tuh tapi aku lepak kat kafe hospital jerla ngan abang long aku n mak aku....Sebelum balik kol kak ipo dia baru dpt katil..yerla dia kan tgh pantang sian dok atas kusi je..penat la tak cukup rehat..doktor plak br amik test darah kamelia lagi.
Doakan sumenye selamat...aku pun rindu gak kt Kamelia ni..tuhla tapi aku takut lak nk dekat ngan dia almaklumla aku ni pun ngandung kang berjangkit lak..takpe tunggu samapai kamelia sihat barulah aku cium dia..alahai..cayangnye...MMUAH!

5 comments:

Elyn Sani said...

ale sian nyer br 5 ari dh kene dmm campak..... akak doakan cepat la kamelia sembuh.... baby ni kuat semangat cam saf ckp

AyuJelitaz said...

waaaaaaaa.. xleh nk comment lelebey.. bergenang2 air mata dgr kisah kamelia kuh ini.. cian nye dier... :-(

nadirah said...

kicik2 dah kena demam campak...
takpe kulit muda, tak payah nk pantang sgt sbb bb mmg tak mamam lagi, minum susu jerr... leh pakai losyen bebyk... hehehe...

**sejak biler ade blog neh kak?? hehehe...

nomy said...

hai safriza..actly,i ttarik ngan cite u psl demam campak ni..my baby around 8 months now baru kena campak keladi tu...cam u ckp la,baby nie very strong..my baby still active n love to play..tp cian kan..sbg ibu xsampai hati tgk anak sakit..tp ape leh buat..ni sume dugaan dr Nya..so,u bl due?wish u all da best..
4 ur infomation,i stay kt masjid tanah jek..

ShArpRyZa said...

saya due 20.09.2009..1 ari raye..blog u ape?nk add la