15 June 2009

Ronda-ronda Melaka

saje je nk enterprem hehhehe...time ni dah 26 weeks
Family MIL aku sampai ari Jumaat 12.06.09 kat Melaka. Kebetulan adik ipo aku dapat tawaran keje gomen as atenden kesihatan. Sebenarnya hampir dah 8 bulan gitu MIL tak balik kampung sejak rumah terbakar time pose lg 2 ari lagi nak raya time tuh..sedey kalo teringat kembali detik2 tuh..
Tuhla time diorang sampai Melaka macam2 planning nak jalan2 kat sini. Tunang Nino pun ada sekali join welkam2 Fizi. Pada Bee awex Arip welkam too.Mehle kenal2 ngan orang Melaka.
13.06.09 aku gi orang kawin sedara jugakla kat Kg jelatang. Dekat je ngan umah aku.Pastu baru gi ronda2 Melaka sampaila ke malam.
14.06.09 makan tengahari kat umah mak aku. Almaklumla mak aku pun dah lame tak jumpe besan dia. Sambil tuh tengok Kamelia sekali.Suke kamelia sebab ramai dok dukong dia. Mak aku masak lauk rebung+tulang masak cili api, sambal udang petai, asam pedas ikan tenggiri, cencalok, sambal belacan kundang...perghhh..pewut sudah berkeroncong sume makanla..pompuan2 sume dok dapur yer..heheheh

Menara Taming Sari


Ermm 1st time aku naik menara nih,walaupun aku ni orang Melaka.Nak naik ni kene bayar RM10 pastu kene tunjukkan Mykad, kalo takde kene caj RM20.Menara ni sebelah je Dataran Pahlawan.Dok kat atas tuh 7 minit, tak lame rase tak puas je..tapi bile nak turun perghhh...gugur jantung nih..

Naik bot menyusuri Sg Melaka

Waktu ni dah pukul 10pm..aku dah kepenatan,tapi aku gagahkan diri juga menemani diorang naik bot. Sebelum naik bot kami singgah di Umbai ,makan di Restoran Terapung Umbai.Time nih arip belanje..huhuhu thanks arip,nanti banje lagik.


Eye On Malaysia, Melaka


Kami je tak naik..sebab dh banyak kali naik.So bagi peluang kat diorang ni naik eye on,huhuhu..masing-masing ade yang yang kecut perut sebab takut pada ketinggian,al maklumlah eye on ni tepi laut, so angin nye selalu berubah..Abah,mak,nenek,nana n epi gondola no 28, Nino, fizi, arip n bee naik gondola no 1..









No comments: