03 February 2010

Demam Campak


Cian iris muke bintik2..1st day kene..lom kuar abis

Sebelum tuh iris demam tak surut. Kejap ok kejap tak..kepala panas kaki sejuk. mak aku kate macam benda baik nak kuar ( demam campak le..) Alia kene time raya aji..dalam hati aku anak aku kene time bile la..nah amik ko..kan dah kene masin mulut aku..tp time Alia kene aku kat ipoh..huhuhu.

Pastuh aku bawak iris gi klinik..dokter kate dia demam biase je..suhu 37.5 darjah celcius..sederhana panas..tp iris asyik merengek je..hari yang ditunggu-tunggu 1 februari 2010..iris kene demam campak..aku amik cuti 2 ari..termasuklah ayahnye skali.

Ari isnin tuh suamiku gi carik daun bambu (penyembuh demam campak). Gi carik kat SMK Dol Said baru jumpe. Balik umah mak aku, mak rebuskan daun tuh untuk dimandikan. Iris memang suke mandi..dia senyap je. Selepas 10 minit, iris senyap je..badan dia tak miang gatai2 dah..LEGA..kalo tak nahas aku mlm kang berjage. Alhamdulilah mlm tuh dia tdo nyenyak sekali.


Kini iris beransur pulih....

1 comment:

anna said...

get well soon iris :)